Το Facebook άρχισε ήδη να διαγράφει προφίλ που χρησιμοποιούνται για εμπορικούς λόγους και πολλές επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με το δίλημμα της μεταφοράς του προφίλ σε Facebook page, ή του κινδύνου της διαγραφής.
Πολλές επιχειρήσεις μέχρι τώρα επέλεγαν για την προβολή τους την δημιουργία ενός απλού Facebook προφίλ θεωρώντας ότι υπερέχει έναντι μιας Facebook σελίδας (page). Στην συνέχεια θα αναφέρουμε μερικούς από λόγους για τους οποίους όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιλέγουν τις σελίδες Facebook και πως μπορούν έτσι να προβάλλουν αποτελεσματικότερα τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ “ΦΙΛΩΝ” ΣΑΣ
Τα απλά προφίλ στο Facebook έχουν ως όριο τους 5000 φίλους. Για αυτό το λόγο πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται να δημιουργήσουν ένα δεύτερο ή και τρίτο προφίλ όταν φτάνουν στο όριο που έχει θέσει το Facebook. Αυτό δεν ισχύει στα Facebook Pages μιας και δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στον αριθμό των Like / φίλων σας.
ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Όλες οι σελίδες Facebook έχουν πρόσβαση σε στατιστικά τα οποία μπορούν να σας δώσουν μια εικόνα για την επιτυχία ή μη της δικής σας σελίδας.
Κάποια από τα στατιστικά σας δείχνουν πόσοι χρήστες είδαν το post σας, πόσοι από αυτούς το πάτησαν ώστε να μάθουν περισσότερα και πόσοι το μοιράστηκαν με φίλους τους.
ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΣΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ FACEBOOK
Αν και δεν είναι υποχρεωτικό να ξοδέψετε χρήματα για να προωθήσετε την σελίδα σας στο Facebook, μια τέτοια κίνηση θα σας φέρει σίγουρα περισσότερα Likes που ίσως μετατραπούν σε πελάτες. Οι διαφημίσεις σας είναι στοχευμένες στους χρήστες που επιθυμείτε ανά περιοχή, φύλο, ηλικία, φίλους και ενδιαφέροντα.
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΟΡΙΣΕΤΕ ΕΞΤΡΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΣΑΣ
Δίνοντας πρόσβαση σε χρήστες της επιλογής σας, όπως για παράδειγμα συνεργάτες ή υπαλλήλους σας όχι μόνο κερδίζετε χρόνο αλλά δεν χρειάζεται να δίνετε τον κωδικό σας κάθε φορά που χρειάζεστε βοήθεια με το προφίλ σας.
Συγκεκριμένα μπορείτε να αναθέσετε σε κάποιον άλλο χρήστη ένα από τους παρακάτω ρόλους:
- Manager / Υπεύθυνος – Έχει την πλήρη πρόσβαση στην σελίδα και μπορεί να προσθέτει ή να αφαιρεί δαιχειριστές.
- Content Creator / Δημιουργός περιεχομένου – Έχει πρόσβαση στα στατιστικά σας, μπορεί να δημιουργεί διαφημίσεις, να στέλνει μηνύματα, να δημιουργεί posts, να απαντάει ή να διαγράφει σχόλια χρηστών, να επεξεργάζεται την σελίδα και να προσθέτει εφαρμογές.
- Moderator / Συντονιστής – Έχει πρόσβαση στα στατιστικά σας, μπορεί να δημιουργεί διαφημίσεις, να στέλνει μηνύματα, καθώς και να απαντάει ή να διαγράφει σχόλια χρηστών.
- Advertiser / Διαφημιστής – Έχει πρόσβαση στα στατιστικά σας και μπορεί να δημιουργεί διαφημίσεις.
- Insights Analyst / Αναλυτής στατιστικών στοιχείων – Μπορεί να έχει πρόσβαση στα στατιστικά της σελίδας σας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΕΝΟΣ POST
Πρόσφατα το Facebook πρόσθεσε την δυνατότητα προγραμματισμού της ημερομηνίας και ώρας δημοσίευσης ενός post.Μπορείτε δηλαδή όταν έχετε ελεύθερο χρόνο να ετοιμάσετε μια σειρά από posts και να επιλέξετε εσείς πότε ακριβώς θέλετε να δημοσιευτεί το κάθε ένα.
Πολλοί ίσως αναρωτηθούν “Γιατί να μην τα δημοσιεύσω όλα μαζί;”.
Πρώτον υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εκνευρίσετε κάποιους από τους χρήστες με αποτέλεσμα να σταματήσουν να ακολουθούν την σελίδα σας ή απλά να επιλέξουν να μην τους εμφανίζονται τα posts σας στο μέλλον.
Δεύτερον κατανέμοντας τα posts σας σε διαφορετικές ώρες και ημέρες τα εμφανίζετε σε μεγαλύτερο εύρος χρηστών πετυχαίνοντας καλύτερα αποτελέσματα.
Τρίτον η σελίδα σας θα έχει συνεχώς ανανεωμένο περιεχόμενο κάτι που κρατάει το ενδιαφέρον των χρηστών.
ΠΡΟΘΗΚΗ ΕΞΤΡΑ TAB ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Μια σελίδα Facebook σας δίνει την δυνατότητα να προσθέσετε έξτρα καρτέλες / tabs με περιεχόμενο της επιλογής σας. Μπορείτε για παράδειγμα να ετοιμάσετε μια καρτέλα για έναν διαγωνισμό ή μια προσφορά, ένα tab που περιγράφει τις υπηρεσίες σας και ότι άλλο χρειάζεστε.
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Στο “about” της σελίδας σας (σχετικές πληροφορίες) θα βρείτε κατηγορίες που είναι σχετικές με μια επιχείρηση όπως οι ώρες λειτουργίας, το έτος ίδρυσης, τα προϊόντα κτλ. Επίσης δημιουργώντας μιας σελίδα Facebook ορίζετε και τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΣΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ FACEBOOK
Όταν ένας χρήστης βρίσκεται στην επιχείρησή σας θα μπορεί να κάνει check in στην διεύθυνσή σας και να μοιραστεί με τους φίλους του την τοποθεσία του γραφείου ή του καταστήματός σας.
Μια Facebook σελίδα δείχνει σίγουρα πιο επαγγελματική στα μάτια των χρηστών του Facebook μιας και δείχνει ότι σας νοιάζει η εικόνα της επιχείρησής σας. Δημιουργήστε και εσείς μια σελίδα Facebook ή μετατρέψτε το προφίλ σας σε μια, ώστε να έχετε πρόσβαση σε όσα αναφέραμε παραπάνω.
Σε επόμενο άρθρο θα περιγράψουμε τα βήματα μετατροπής ενός Προφίλ Facebook σε Σελίδα Facebook.
Συντάχθηκε απο την Μαρία Παπανδρέου
Παρατηρήθηκε το εξής πρόβλημα στη σελίδα μου στο fb. http://www.facebook.com/testkokgr όπου ξαφνικά σταμάτησε να εμφανίζει τις δημοσιεύσεις μου σε φίλους, ακόμα και στον τοίχο εκείνων που έκανα like πάνω σε αυτές. στα στατιστικά έπαψε ξαφνικά να εμφανίζει πόσοι είδαν τη διμοσίευση και πολλά άλλα κουλά θα έλεγα… Είχε μια απότομη αύξηση της τάξεως του 6500% 6500% και μάλλον με φρέναρε… υπάρχει τέτοια περίπτωση? μήπως λόγο των φώτο που έχω δημοσιεύσει? είναι δικές μου γελοιογραφίες… τα κείμενα δηλ.
Δημήτρη καλησπέρα,
Όντως αυτό που αναφέρεις ακούγεται παράξενο. Αλλά αν το facebook είχε οποιοδήποτε “πρόβλημα” με το περιεχόμενό σου θα έκοβε γενικά την σελίδα, οπότε μάλλον δεν είναι αυτό το πρόβλημα.
Όσο αφορά στο αν εμφανίζονται τα posts σου στον τοίχο των φίλων σου, ίσως οι δημοσιεύσεις σου δεν εμφανίζονται στις “πιο σημαντικές ανακοινώσεις” αλλά μόνο στις πιο πρόσφατες, κάτι που μπορεί να επιλέξουν οι φίλοι σου από το πάνω δεξιά μέρος του γενικού τους τοίχου που λέει “ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ”.
Αν το πρόβλημα δεν είναι αυτό τότε θα πρέπει να κοιτάξεις μήπως βρεις κάτι σχετικό στην σελίδα βοήθειας του Facebook ή να τους αναφέρεις το πρόβλημά σου. Ελπίζω να λυθεί το πρόβλημα!
Θα ήθελα να ρωτήσω εαν η δημιουργία σελίδας στο fb για επιχείρηση είναι δωρεάν καθώς και εάν απαιτεί κάποιον επιπρόσθετο νομιικό ή λογιστικό;
Ευχαριστώ
Η δημιουργία μιας σελίδας Facebook είναι εντελώς δωρεάν αν την κάνεις ο ίδιος. Μπορείς βέβαια να αναθέσεις την δημιουργία καθώς και την παραμετροποίηση της σελίδας σε κάποιον επαγγελματία ώστε να σου σχεδιάσει ένα cover, να σου προσθέσει custom σελίδες μέσα στο προφίλ της επιχείρησής σου στο Facebook, να σε συμβουλέψει για την καλύτερη χρήση του Facebook κτλ.
Δεν χρειάζεται κάποια άλλη διαδικασία από νομικής ή λογιστικής άποψης. Απλά διάβασε τους όρους χρήσης του Facebook που αφορούν τις Σελίδες Facebook ώστε να είσαι σίγουρος πως τους ακολουθείς. Διάβασε τους όρους στην σελίδα https://www.facebook.com/page_guidelines.php
έχω μια facebook page πως μπορώ να προγραμματίζω ποστ. Στην προσωπική μου σελίδα βλέπω το “ρολοι” ενώ στην facebook page δεν υπάρχει. Πρέπει να το αγοράσω;;; από που;;; Eυχαριστώ για τον χρόνο σας.
Καλημέρα Αλεξάνδρα
Υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού post και στις Facebook Pages. Απλά βεβαιώσου ότι δημοσιεύεις ως σελίδα και όχι με τον προσωπικό σου λογαριασμό. Πατώντας το βελάκι δίπλα από το κουμπί Δημοσίευση θα βρεις και την επιλογή του προγραμματισμού.