Ειδικότερα μετά την πανδημία, οι τρόποι πληρωμής που χρησιμοποιούμε στις αγορές μας έχουν αλλάξει. Η αύξηση των online αγορών κατέστησε εμφανή την ανάγκη για νέους και πιο ευέλικτους τρόπους πληρωμής. Ωστόσο, η αλλαγή αυτή δεν περιορίζεται μόνο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Με την γενικότερη “ψηφιοποίηση” της καθημερινότητάς μας, έχουν εισαχθεί καινοτόμοι τρόποι πληρωμής στην αγορά, εξυπηρετώντας την αυξανόμενη ζήτηση για ευκολία και ασφάλεια στις συναλλαγές μας.
Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Τρόποι Πληρωμής που Προτιμούν οι Έλληνες», που διεξήχθηκε τον Απρίλιο του 2023, παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις και τις συνήθειες των Ελλήνων στον τομέα των πληρωμών. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με σχεδόν τους μισούς τρόπους πληρωμής που υπάρχουν, ενώ χρησιμοποιούν μόνο το 1/3 από αυτούς που είναι διαθέσιμοι. Η χρεωστική κάρτα και τα μετρητά είναι οι κυρίαρχοι τρόποι πληρωμής, καταλαμβάνοντας την κορυφαία θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.
Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση από την έρευνα είναι ότι οι προτιμήσεις στους τρόπους πληρωμής διαφέρουν ανάλογα με την περίσταση. Οι άντρες και οι νεότερες ηλικίες φαίνεται να είναι πιο ανοιχτοί στην υιοθέτηση των πιο σύγχρονων τρόπων πληρωμής, όπως η χρήση ψηφιακών πορτοφολιών ή η πληρωμή με κινητά τηλέφωνα. Αυτό αντικατοπτρίζει την τάση των νεότερων γενεών να υιοθετούν πιο τεχνολογικές λύσεις και να επιδεικνύουν μεγαλύτερη άνεση και εμπιστοσύνη στις ηλεκτρονικές πληρωμές.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, είναι αναμφίβολο ότι οι τρόποι πληρωμής συνεχίζουν να εξελίσσονται. Η κατανόηση των προτιμήσεων του κοινού μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν και να παρέχουν τις κατάλληλες επιλογές πληρωμής που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών σε κάθε περίσταση.